Zoneterapi er for alle

… både forebyggende og som afhjælpning af mange gener /sygdomme

Babyer, børn, unge, ældre og seniorer – alle kan have gavn og glæde af zoneterapi

ZoneterapiHvad gør zoneterapi

Zoneterapi igangsætter kroppens egne selvhelbredende kræfter og hjælper derved med til at genoprette balance og ligevægt i kroppen. Impulser i nervesystemet øges, kredsløbet og immunforsvaret styrkes, og lymfe- og affaldsstoffer
drænes væk.  Derfor er zoneterapi, så velegnet til de fleste tilstande og symptomer. Terapien hjælper til at vedligeholde et godt helbred og kan anvendes til både akutte og kroniske sygdomme samt smertetilstande. Afhængig af hvordan og hvornår symptomet er opstået, kan der både arbejdes forebyggende, behandlende og lindrende. Kroniske sygdomstilstande er selvsagt noget mere behandlingskrævende end akutte tilstande.

Hvordan foregår behandlingen

ZoneterapiBehandlingen foregår primært ved tryk/massage af fødder. Du ligger – eller halvt sidder – fuldt påklædt (bortset fra fødderne) med et tæppe over dig.

Zoneterapi kan gøre ondt, men min tilgang, er at trykket tilpasses den enkelte, så muskler ikke spænder op, men at der tværtimod gives plads til forløsning og dermed flow igen. Der er derfor behov for samspil mellem behandler og modtager.
Da zoneterapi sætter gang i udrensningsprocesser, kan du hjælpe udskillelse af affaldsstoffer på vej, ved at sørge for, at drikke rigeligt med vand eller urte-the efter behandlingen.

Zoneterapi

Hvilke reaktioner kan du forvente

Det er meget forskelligt om – og hvilke reaktioner, der opstår efter zoneterapi.
Nogle oplever blot en fantastisk følelse af velvære. Andre får reaktioner i form af øget energi – eller omvendt mærkes en afslappet træthedsfølelse. Udskillelse af affaldsstoffer kan give sig udslag i hyppigere toiletbesøg, eller via sekret gennem næse og svælg m.m.
Gamle traumer og symptomer kan blusse op, eller nuværende symptomer forværres – det kan f.eks. opleves ved eksemer – inden bedring opnås.
Man kan ikke sige noget generelt om, hvor hurtigt du kan forvente bedring eller hvor mange behandlinger, der er behov for. Det handler om dig og din krop – ubalancens karakter, samt hvor længe generne har været der. Jo hurtigere en skade/sygdom behandles, desto færre behandlinger vil der være behov for.

Hvad kan behandles

Der er næsten ingen tilstand, hvor det ikke giver mening at behandle med zoneterapi.
Eks.: Forkølelse, fordøjelsesproblemer, bihulebetændelse, øreproblemer, blærebetændelse, hormonelle ubalancer, stress, depression, smerter i bevægeapparatet (eks. nakke, skuldre, ryg, hofte, knæ, iskias) m.m.

En zoneterapibehandling (kr. 400,-) varer ca. 1 time. Heraf behandlingstid ca. 45 min.
En lille zoneterapi (kr. 250,-) med behandlingstid på ca. 25 min. (kan kun vælges i forbindelse med anden behandling, da du skal bruge lidt tid for at ”lande” i klinikken).