Akupunktur – fødder

Jeg anvender akupunktur på fødder og underben. Der er en sikker og skånsom behandling, hvor nåleindstik kan reducere smertetilstande, som kommer fra fødder og/eller akillessene.

Akupunktur anvendes bl.a. i forbindelse med:

Facitis plantaris og hælspore-smerte Akupunktur på fødder

Smerterne opleves omkring fodsvang og hæl om morgenen og ved igangsætning efter siddende/liggende stilling. Efter  en tid, kan smerte også opleves i hvile og efter længerevarende stående og gående. Smerterne kan til tider reduceres ved at gå på tå. Disponerende faktorer: Aktivitet med løb og hop, overvægt, afvigende fodstruktur (hulfod eller platfod), fodtøj med hårde såler.

Behandlingsmuligheder:

Relevante øvelser herunder udspænding /massage af svangsenen. Zoneterapi. Akupunktur. Stødabsorberende såler. Indlægssåler. Operation (hælspore).

Slidgigt/Artrose i storetåens grundled Akupunktur

Længerevarende og/eller tilbagevendende smerte ved storetåen. Nedsat bevægelse i storetåens grundled. Grundleddets led kapsel kan være fortykket (hallux valgus) og ved berøring kan der være ømhed. Smerten opleves værst efter hvile eller efter længerevarende stand eller gang. Mindre smerte ved let aktivitet. Skurren i leddet kan optræde.

Behandlingsmuligheder:

Tilpassede sko. Indlægssåler. Fod øvelser. Akupunktur. Operation.

Generelt for akupunkturbehandlinger:

Behandlingstiden er 10-15 min.

Antal behandlinger: 3-10 behandlinger, hvor effekten vurderes efter hver 3.-5. behandling.